Constantin Timoc fata cu adevarul
Daca n-ar fi facut-o in fata mea, probabil ca mi-ar fi fost greu sa cred. Om respectabil, cu parul alb.
Te priveste in ochi, siminte spune lucruri care sunt fie inexacte, fie incomplete.
Doua exemple de la intalnirea de asta seara:
1. L-am intrebat daca firma Spaceborne Inc (apartinand domnului Timoc, listata cu mandrie in cv-ul domniei sale) este sau nu suspendata. Intrebarea mi-a venit pe email, si se pare ca i-a fost pusa si la New York.
Domnul Timoc m-a privit in ochi, dupa care mi-a spus cu seninatate ca firma sa nu este suspendata. Evident, am verificat la camera de comert a statului California, si firma Spaceborne este suspendata (sau era suspendata la data de 21 nov) .
Iata filmul cu raspunsul dat de domnul Timoc in Seattle:
2. L-am intrebat pe domnul Timoc care a fost motivul intoarcerii sale in tara in 2001.
Raspunsul domnului Timoc a fost (vezi inregistrarea video de mai jos): "Firma (din Romania - nota mea) am deschis-o cu un obiectiv care nu este cel care probabil multi se gandesc la el. Obiectivul principal pentru care am deschis firma din Romania este ca sa-mi demonstrez eu ie ca in Romania se poate face high-tech si se pot face lucruri formidabile si in Romania"
Dupa cum remarcati, banii nu sunt mentionati ca unul dintre motive.
Iata insa ce declara domnul Timoc in 2001: "Va asteptati sa spun ca am venit la Timisoara din patriotism si alte asemenea vorbe mari? Nu stiu sa va raspund; pur si simplu am venit pentru ca stiam ca aici este un mare centru de excelenta in electronica si un loc bun pentru a face bani impreuna cu partenerii mei locali." (din motive de spatiu nu redau aici intreaga declaratie a domnului Timoc; am ales pasajul de mai sus intrucat in el sunt mentionati si banii, motiv care nu a fost amintit si in Seattle; pentru completitudine va invit sa urmariti interviul intreg aici).
Iata filmul:
Sincer, mi-e jena de parul sau alb.
Oh, si in caz ca va intrebati, NU cu el voi vota.
Update: Inregistrarea video completa a intalnirii se gaseste aici. In alta ordine de idei, videoclipurile youtube de mai sus nu permit comentarii - le-am blocat explicit; daca vreti sa comentati, comentati aici.
Update 2: Pentru ca se pare ca exista confuzii legate de ce anume m-a deranjat la raspunsul domnului Timoc: Motivul intoarcerii sale in Romania este important, insa mult mai important decat motivul in sine mi se pare sa declare acel motiv, oricare ar fi el.
Nu poti afirma in 2001 ca ai venit in Romania pentru ca e un loc bun pentru a face bani, ca apoi in 2008 sa nu mai spui nimic de bani, si sa spui doar ca venisesi ca sa-ti demonstrezi ca se poate face high-tech. Asta inseamna minciuna - chiar daca o minciuna prin omisiune.
Tot minciuna este sa spui ca firma ta NU este suspendata, cand de fapt stii ca este suspendata. Nu ma leg de motivele pentru care este suspendata - si nici de importanta acestor motive pentru campania sa electorala. Insa, ca alegator, astept sa mi se spuna adevarul la o intrebare cu un raspuns literalmente binar: firma este suspendata, sau nu este. Domnul Timoc spune ca nu, insa documentele arata ca da. Pe cine ati crede?
Te priveste in ochi, si
Doua exemple de la intalnirea de asta seara:
1. L-am intrebat daca firma Spaceborne Inc (apartinand domnului Timoc, listata cu mandrie in cv-ul domniei sale) este sau nu suspendata. Intrebarea mi-a venit pe email, si se pare ca i-a fost pusa si la New York.
Domnul Timoc m-a privit in ochi, dupa care mi-a spus cu seninatate ca firma sa nu este suspendata. Evident, am verificat la camera de comert a statului California, si firma Spaceborne este suspendata (sau era suspendata la data de 21 nov) .
Iata filmul cu raspunsul dat de domnul Timoc in Seattle:
2. L-am intrebat pe domnul Timoc care a fost motivul intoarcerii sale in tara in 2001.
Raspunsul domnului Timoc a fost (vezi inregistrarea video de mai jos): "Firma (din Romania - nota mea) am deschis-o cu un obiectiv care nu este cel care probabil multi se gandesc la el. Obiectivul principal pentru care am deschis firma din Romania este ca sa-mi demonstrez eu ie ca in Romania se poate face high-tech si se pot face lucruri formidabile si in Romania"
Dupa cum remarcati, banii nu sunt mentionati ca unul dintre motive.
Iata insa ce declara domnul Timoc in 2001: "Va asteptati sa spun ca am venit la Timisoara din patriotism si alte asemenea vorbe mari? Nu stiu sa va raspund; pur si simplu am venit pentru ca stiam ca aici este un mare centru de excelenta in electronica si un loc bun pentru a face bani impreuna cu partenerii mei locali." (din motive de spatiu nu redau aici intreaga declaratie a domnului Timoc; am ales pasajul de mai sus intrucat in el sunt mentionati si banii, motiv care nu a fost amintit si in Seattle; pentru completitudine va invit sa urmariti interviul intreg aici).
Iata filmul:
Sincer, mi-e jena de parul sau alb.
Oh, si in caz ca va intrebati, NU cu el voi vota.
Update: Inregistrarea video completa a intalnirii se gaseste aici. In alta ordine de idei, videoclipurile youtube de mai sus nu permit comentarii - le-am blocat explicit; daca vreti sa comentati, comentati aici.
Update 2: Pentru ca se pare ca exista confuzii legate de ce anume m-a deranjat la raspunsul domnului Timoc: Motivul intoarcerii sale in Romania este important, insa mult mai important decat motivul in sine mi se pare sa declare acel motiv, oricare ar fi el.
Nu poti afirma in 2001 ca ai venit in Romania pentru ca e un loc bun pentru a face bani, ca apoi in 2008 sa nu mai spui nimic de bani, si sa spui doar ca venisesi ca sa-ti demonstrezi ca se poate face high-tech. Asta inseamna minciuna - chiar daca o minciuna prin omisiune.
Tot minciuna este sa spui ca firma ta NU este suspendata, cand de fapt stii ca este suspendata. Nu ma leg de motivele pentru care este suspendata - si nici de importanta acestor motive pentru campania sa electorala. Insa, ca alegator, astept sa mi se spuna adevarul la o intrebare cu un raspuns literalmente binar: firma este suspendata, sau nu este. Domnul Timoc spune ca nu, insa documentele arata ca da. Pe cine ati crede?


Da aveti dreptate, e rusinos ca un om la varsta intelepciunii sa te minta cu nerusinare uitandu-se in ochi tai si zambind
Il cunosc de mult si m-am lamurit de mult ca este un NEICA-NIMENI. Minte in functie de conjunctura si interes de moment. Poate ar fi bun ca actor, dar oricum nu merita sa ai incredere in el nici pana treci strada
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 4:27 AM
Te sustin pentru timpul investit in actiunea asta desi nu las comentarii intotdeauna. Presupun ca sunt si altii care procedeaza ca mine si doar urmaresc ce se intampla cu actiunea.
Voiam sa te felicit pentru asta si sa stii ca desi nu comentam regulat, urmarim si conteaza ceea ce faci.
Cat despre domnul Timoc, sunt sincer si profund dezamagit, inutil sa spun ca nu ma asteptam la una ca asta.
Posted by
Razvan Roman |
November 27, 2008 4:29 AM
In primul rand , incep prin a va spune ca sunt un sustinator al candidatului independent Constatin Timoc .
Domnule Eduard Koller ,sustinator nedeclarat al PSD-ului, sunte-ti atat de penibil incat e greu sa incep sa scriu un comentariu, dar ma voi stradui.
Daca prezentarea de la New York a fost un exemplu de "ASA NU" din cauza lipsei de profesionalism a regizorului, dumneavostra sunte-ti un exemplu de pur cinism .
A-ti scos un citat dintr-un context ca sa para exact ceea ce nu este , de ce nu a-ti dat si continuarea interviului din 2001 care suna asa : Eu am vrut sa raman roman si nu mi-e rusine. Am vrut sa dau o mana de ajutor in tara mea natala, sa ofer ceva din mentalitatea de invingatori a americanilor si compatriotilor mei, colegilor de facultate si tinerilor absolventi de azi.
Dar ce conteaza asta, nu ?
Metodele de manipulare pe care le folositi dumnule Eduard sunt tipice comuniste, si lasa un gust amar !
Posted by
cetatean_american |
November 27, 2008 4:56 AM
Eu ma steptam fiindca IL CUNOSC DE F MULT TIMP. Ma intrebam insa de mai mult timp pana cand Dl Timoc va mai pacali lumea. Eu nu m-am amestecat pana acuma fiindca trebuie ca fiecare sa se lamureasca personal asupra caracterului persoanei.
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 5:00 AM
Comentariu
- Un om de stiinta mincinos,dar cu realizari de succes inca nu am vazut
- Logoreea abundenta, presarata de inexactitati a d-nei Birchall ar contribui nu la insanatosirea societatii romanesti ci la imbolnavirea ei mentale.
- D-le Eduard, cam cenzurezi comentariile intr-o singura directie
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 6:28 AM
e trist sa vezi cat de in serios ii luati pe oamenii astia acolo in america si cum se alege praful de toate discutiile astea dupa ce ajung in parlament...
stii cum vad eu dezbaterile astea? o proba de slalom pentru candidati, la finishul careia sunt bucurosi ca au trecut linia de sosire si uita cu desavarsire toate obstacolele (intrebarile) si solutiile propuse pe care le-au intalnit pe parcursul discutiei.
pur si simplu raspund cat mai bine posibil, spun ce vor oamenii sa auda si apoi dau totul uitarii.
eduard, tu nu esti dezamagit cand vezi ca oamenii pe care ii iei asa de in serios dau totul uitarii cand au trecut de alegeri, ca sunt manati doar de interesele proprii si de partid, si isi aduc aminte de ce au povestit doar la urmatoarele alegeri cand dau urmatoarea proba de abilitate de a raspunde smechereste?
Posted by
Misu |
November 27, 2008 7:40 AM
Sincera sa fiu ma asteptam sa isi de-a arama pe fata. Am ascultat cu interes dezbaterea care a avut loc in NYC si mi s-a parut total pe dinafara.In schimb mi-a placut mult cum s-a descurcat Ana Birchall si chiar cred ca este cea mai pregatita sa ii reprezinte pe cei din diaspora.
http://www.anabirchall.ro/
Posted by
Loredana M |
November 27, 2008 8:32 AM
Apreciez ceea ce faceti pentru informarea votantilor dar gresiti in aprecierea pe care o faceti dlui Timoc. Nu stiu de cand timp traiti in America si daca vreodata ati detinut o companie in aceasta tara ? Daca raspunsul la cea de a doua parte a intrebarii mele este afirmativ atunci ati fi stiut ca suspendarea unei companii se poate face si pe tehnicalitati ( sa nu trimiti la timp formularele, sa nu platesti la timp taxa, etc). Spuneti ca ati verificat, asa si este, dar de ce nu ati verificat si ce apare pe net in domeniul cercetarii si al realizarilor Spaceborne si Constantin Timoc? Daca ati fi facut-o ati fi observat ca rezultatele acesteia ar fi anulat-o pe prima si v-ar fi convins ca in aceasta tara minciuna si succesul in profesiune nu merge.
Legat de a doua chestiune permiteti-mi sa va intreb, cat se poate de simplu: d-voastra ati venit in America ca sa o „salvati” sau ca sa faceti bani? Intr-o zi, peste mai multi ani petrecuti in aceasta tara, veti intelege ca atunci cand Timoc sau oricare altul face bani (si este elegant sa nu vorbesti de ei) in Romania prin business-ul creat acolo si angajatii lor o duc mai bine! Abia atunci veti intelege sistemul capitalist si nu veti mai fi preocupat de bani, declaratii de avere, inregistrari de firme si mai stiu eu ce! Si, in cele din urma, oare nu conteaza ca aceasta companie este inregistrata si functioneaza in Romania, tara pentru care candideaza Constantin Timoc si ne agitam noi, ceilalti?
Sunt un sustinator declarat al candidatului independent, el vine dintre noi, ne intelege conditia, ne cunoaste zbuciumul si este, in ciuda celor pe care le afirmati d-voastra si alti anonimi, un om cu parul alb, cinstit, corect si respectat de societatea din care provine. Pentru ca trebuie sa aflati ca, si veti avea timp sa o faceti, in America nu te poti realiza ca om prin minciuna, inselaciune sau smecherie damboviteana.
Este dreptul d-voastra sa votati pe cine doriti dar felul in care prezentati lucrurile miroase a dezinformare si manipulare.
Posted by
Mircea R |
November 27, 2008 10:59 AM
Poate ca aveti dreptate si dl Timoc are niste realizari stiintifice remarcabile dar faptul ca isi schimba opiniile in functie de situatie ( ref intrebarea de ce a venit in Romania) si escamoteaza raspunsurile arunca o umbra asupra credibilitatii domniei sale. Ar fi putut sa recunoasca ca firma e suspendata TEMPORAR (daca asa ceva e asa de frecvent in California )si sa explice motivele. Nu cred ca avea nevoie de avocat pentru asta, ca doar nu o sa fiti langa dansul in Parlament sa explicati inadvertentele din discursul sau ca sunt destule ( ase vedea site-ul timoc)
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 1:17 PM
Tin sa te contrazic Mircea R. Am fost la meeting si pot spune ca Dl. Timoc nu a dat decit impresia a cuiva care a ajuns la un stagiu in viata lui cind vrea un loc linistit si calduros in Romania. Eduard are dreptate cu ce zice. Dl. Timoc o fi respectat printre romanii care au venit aici inainte de Revolutie dar pentru cei veniti dupa, dinsul nu este decit un alt roman obosit care traieste in trecut si se uita la 'noii' imigranti de sus.
Numai bine
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 1:28 PM
@Anonymous nr 4 Se pare ca nu stia, cum am spus poate fi vorba de o tehnicalitate
@Anonymous nr 5 E clar, va dovediti adeptul razboiului romano-roman. Pacat!
@Eduard Astept inregistrarea video
Numai bine si voua
Posted by
Mircea R |
November 27, 2008 2:03 PM
Am promis ca odata ce voi ajunge acasa am sa va trimit raspunsul de la contabilul meu.
Constantin:
Regarding the suspension of Spaceborne, Inc. by the State of California.
The suspension could have happened for a number of simple reasons. For example a return or payment was lost somewhere in the filing process.
The suspension can easily be removed by the filing of a simple form which I will prepare as soon as possible.
Please let me know if you need anything else.
Brian
Brian Glascott
Temo A. Arjani & Co., LLP
301 E. ColoraDO bLVD., #426
Pasadena, CA 91101
626.578.1978
BGlascott@Arjani.com
Cu sinceritate, Constantin Timoc
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 6:42 PM
Da e posibil sa fi fost o suspendare temporara fiindca a reaparut si in Yellow pages. ceva a fost de disparuse de acolo
Posted by
Anonymous |
November 27, 2008 7:22 PM
@Mircea R: am postat aici si secventele video relevante pentru discutia in cauza (inregistrarea completa este in curs de postare - sper ca va fi gata in cateva ore)
Urmariti raspunsul domnului Timoc la intrebarea mea: "este firma Dumnealui din California suspendata?" Din afirmatiile Domniei sale, avusese deja o discutie cu contabilul pe aceasta tema, deci cred ca este rezonabil sa presupunem ca stia ca firma este suspendata. Nu am comentat in nici un fel motivele, ci doar realitatea: firma *este* suspendata, iar domnul Timoc afirma clar ca "firma NU este suspendata".
In mod asemanator, legat de motivele revenirii domnului Timoc in Romania, nu fac nici un fel de aprecieri asupra motivelor, ci doar asupra afirmatiilor facute in 2008 in Seattle (vezi video), respectiv in 2001 in ziar. Banii pot fi un motiv acceptabil, insa daca acesta este adevarul, astept de la un candidat sa spuna acest lucru.
Sincer, nu cred ca suspendarea firmei domnului Timoc - sau faptul ca a revenit in Romania si pentru a face bani - sunt motive pentru a nu-l vota. Insa consider ca faptul ca denatureaza adevarul il descalifica pentru postul de reprezentant al meu in parlament.
Posted by
Eduard |
November 27, 2008 11:48 PM
@Constantin Timoc: multumesc pentru raspuns. Dupa cum am comentat mai sus, nu am pus la indoiala motivele pentru care firma Dumneavoastra este suspendata, ci doar afirmatia Dumneavoastra ca firma NU este suspendata.
Posted by
Eduard |
November 27, 2008 11:50 PM
@Eduard Se vede ca s-a ajuns la faza cu dresul busuiocului. Am vizionat cu atentie cele doua video clipuri si gasesc raspunsurile dlui Timoc cat se poate de naturale si corecte. Problema se situeaza mai de graba la nivelul de intelegere al romanului recent sosit pe aceste meleaguri si romanul americanizat. Veti vedea in timp, atunci cand veti intelege mai bine sistemul in care ati ales sa traiti, ca l-ati judecat aspru pe acest domn respectabil jignindu-l chiar.
Eu, daca as fi in locul d-voastra i-as cere scuze d-lui Timoc si as incheia acest capitol, cat se poate de penibil, de indata. Asta nu va obliga, se subintelege, sa votati cu el :-)!
Posted by
Mircea R |
November 28, 2008 8:38 AM
@Mircea R: am senzatia ca avem interpretari diferite pentru notiunea de adevar.
Pentru mine, Da este Da, iar Nu este Nu. Daca raspunzi Nu (firma nu este suspendata) cand adevarul este ca Da (firma este suspendata), parerea mea este ca minti. Si voi sustine aceasta parere in mod public.
Nu voi comenta la indemnul Dumneavoastra de a-l vota.
Posted by
Eduard |
November 28, 2008 3:33 PM
Ai dreptate Eduard, a minti e un lucru nepotrivit cu un om care vrea sa te convinga sa ii acorzi increderea.Si nu inteleg de ce insista Dl Roman cu explicatiila acestea gratuite
Posted by
Anonymous |
November 28, 2008 8:09 PM
Mai este ceva neadevarat in Cv Dlui Timoc.
Este mentionat faptul ca citez " a infiintat in Romania Centrul de Cercetare pentru Radio-Astronomie si SETI pentru care a inceput sa cerceteze unul din cele mai avansate instrumente din acest domeniu " dar acest centru nu exista
Posted by
Anonymous |
November 29, 2008 8:56 AM
Se pare ca TEHNICALITATEA suspendarii firmei Dlui Timoc e mai complexa/complicata deoarece si pe 28 nov ac este inca suspendata Nu stiu de ce a sustinut dansul contrariull cand era evident ca se va afla acest amanunt. Minciuna are picioare scurte.
Posted by
Anonymous |
November 29, 2008 7:31 PM
Hahaha Pe 5 decembrie firma domnului Timoc este tot suspendata. Asta da tehnicalitate :-)
Posted by
Mircea |
December 06, 2008 11:57 PM
Si astazi, pe 18 decembrie, tot suspendata este. Asta da tehnicalitate.
Posted by
Anonymous |
December 18, 2008 12:37 AM
si in 21 ian 2009 e tot suspendata, greu cu tehnicalitatile astea, nu?
Posted by
Anonymous |
January 23, 2009 4:54 AM
SI azi in 14 aug 2009 tot suspendata e, deci Eduard a avut dreptate .Qed
Posted by
Anonymous |
August 14, 2009 6:36 AM